Akadálymentesség az Oberbankban
Más, mert:
mi mindent megteszünk azért, hogy legyőzzük az akadályokat.
Megfelelőségi nyilatkozat
Akadálymentességre törekszünk, és MINDEN ügyfelünknek a lehető legnagyobb mértékben szeretnénk segíteni.
Ez érvényes
- az ügyfélpárbeszédekre,
- online jelenlétünkre és
- mobilalkalmazásainkra.
Akadálymentes ajánlatunk az Ön számára (2025. júniusától)
Itt áttekintést talál a nagyobb mértékű akadálymentesítésre irányuló intézkedéseinkről:
- Tanácsadási ajánlatunk
- Információk termékeinkről és szolgáltatásainkról
- Weboldalunk
- Hogyan lehetünk még akadálymentesebbek?
- Az Ön visszajelzése fontos számunkra
Tanácsadási ajánlatunk
Tanácsadást kínálunk
- Oberbank fiókjainkban, valamint
- online a Microsoft Teams segítségével. Élő feliratozás is használható.
A lakossági területen arra képezzük munkatársainkat, hogy a lehető legjobb támogatást tudják nyújtani fogyatékkal élő ügyfeleinknek.
Ha bármilyen kérdése van az Oberbank akadálymentesítésével kapcsolatban, kérjük, forduljon hozzánk a bp@oberbank.hu e-mail címen.
Információk termékeinkről és szolgáltatásainkról
Itt egyszerűen összefoglalva talál információkat termékeinkről és szolgáltatásainkról:
Betéti kártyák
Lakossági hitelek
Weboldalunk
Az Oberbank gondoskodik arról, hogy online jelenléte megfeleljen az osztrák akadálymentesítési törvény (BaFG) szabályainak és a weboldalak és mobilalkalmazások akadálymentes elérésére vonatkozó szabványoknak.
A követelményeknek való megfelelés állapota:
Weboldalunk számos helyen megfelel a WCAG 2.1 követelményeinek AA megfelelőségi szinten. Az alábbi pontok az akadálymentesítés négy alapelvének egyes szempontjait jelentik. Az akadálymentes használat lehetővé tétele érdekében már fontos intézkedéseket hajtottunk végre:
Érzékelhetőség
- Ami már jól működik: weboldalunkon főként nagy kontrasztú színeket használunk, és alkalmazkodunk a különböző képernyőméretekhez. A vizuális tartalmak többnyire alternatív szövegekkel vannak ellátva.
- Mi az, ami még javításra vár: néhány tartalom, pl. grafikus szimbólumok és táblázatok, nem egyértelműen felismerhető a képernyőolvasót használók számára.
Használhatóság
- Ami már jól működik: a navigációs elemek és az oldal fő funkciói már most is kezelhetők a billentyűzet segítségével. Az interaktív elemek általában megbízhatóan reagálnak a felhasználói bevitelre.
- Mit lehetne javítani: a billentyűzet használatával történő navigáció bizonyos területeken, például az ikonok és űrlapok esetében korlátozott. Hiányoznak az ún. skip linkek is.
Érthetőség
- Ami már most is jól működik: a weboldal nyelvezete többnyire világos és tényszerű. A nyelvhasználat egységes. A látogatók könnyen eligazodnak, még előzetes ismeretek nélkül is.
- Mit lehetne javítani: nyomtatványaink egyes részei nem megfelelően vannak felcímkézve, vagy helytelenül jelennek meg a képernyőolvasó felületen.
Robusztusság
- Ami már most is jól működik: a weboldal modern technológián alapul, és technikailag rendszeresen frissül. A HTML-kód nagyrészt érvényes, ami a jövőbeni akadálymentes fejlesztés alapját képezi.
- Mit lehet még javítani: az ARIA-szerepek helyenként hiányoznak, vagy problémák vannak a képernyőolvasókkal, különösen az űrlapoknál.
Nem akadálymentesen hozzáférhető tartalmak
Dolgozunk azon, hogy honlapunkat akadálymentessé tegyük. A legutóbbi felülvizsgálat során találtunk néhány olyan területet, amin még javíthatunk:
- Szerkezet és tájolás: egyes oldalakon a tartalom szerkezete nem mindig egyértelműen felismerhető a képernyőolvasók használói számára. Például egyes címsorok nincsenek logikusan elrendezve, és bizonyos elemek többször vagy helytelenül vannak felcímkézve.
- Formanyomtatványok: egyes nyomtatványok mezői nem megfelelően vannak felcímkézve, vagy nincs megfeleltetés a beviteli mező és a leírás között. Ez megnehezítheti a nyomtatványok egér nélküli vagy segédprogramokkal történő használatát.
- Billentyűzetkezelés: egyes elemek, például a hitelkalkulátor vagy a keresési funkció ikonjai jelenleg nem használhatók billentyűzetről. Ezenkívül nincsenek úgynevezett "skip linkek", amelyekkel közvetlenül elérhetők a fontos tartalmak.
- Képernyőolvasó kompatibilitás: bizonyos területeken a képernyőolvasók számára az információk nem mindig egyértelműek, vagy kétszer olvashatók fel. Ez félreértésekhez vezethet.
- Mobilhasználat: a jelenleg korlátozott nagyítási funkció és a rögzített navigációs sáv akadályozhatja a mobileszközökön való működést. Különösen a fogyatékkal élő felhasználók számára.
Nagyon komolyan vesszük ezeket a pontokat, és célzott intézkedéseket teszünk ezen akadályok elhárítására.
Jövőbeli lépések és fejlesztések
Dolgozunk azon, hogy weboldalunkat hozzáférhetőbbé tegyük. Ennek érdekében rendszeresen teszteljük, hogy teljesülnek-e az internetes akadálymentességi szabványok.
Jelenleg a következő fejlesztéseken dolgozunk:
- olvashatóság képernyőolvasóval,
- használhatóság billentyűzettel,
- az oldalak átméretezése igény szerint,
- a színek kontrasztja,
- linkek és képek leírása, valamint az alt-szövegek bővítése.
Az akadálymentességi nyilatkozat elkészítése
Ez a nyilatkozat 2025. június 17-én került frissítésre. A nyilatkozat alapja egy belső ellenőrzés útján végzett önértékelés, amelyhez akadálymentességet vizsgáló teszteszközöket alkalmaztunk, valamint egy külső szakértők által végzett felülvizsgálat.
Hogyan lehetünk még inkább akadálymentesek?
Jelenleg azon dolgozunk, hogy a weboldalunkon, az ügyfélportálon és az alkalmazásban található PDF-eket hozzáférhetővé tegyük. A PDF-eket képernyőolvasó programmal olvashatóvá kell tenni. Dolgozunk az online alkalmazásainkon is. Ügyfélportálunkat és alkalmazásunkat is úgy alakítjuk át, hogy megfeleljen a hozzáférhetőségi követelményeknek (WCAG-irányelvek 2.2, AA szabvány).
Az Ön visszajelzései fontosak számunkra!
Dolgozunk azon, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat akadálymentessé tegyük.
Ha javulást észlel és/vagy akadályokkal találkozik, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba a bp@oberbank.hu e-mail címen. Kérjük, a lehető legpontosabban írja le a javításra vonatkozó javaslatot, és adja meg a vonatkozó weboldalra és/vagy dokumentumra mutató linket. Tájékoztatni fogjuk Önt a fejlesztésekről, és várjuk visszajelzéseit.
Ha két hónapon belül nem kap kielégítő választ a megkeresésére, akkor forduljon az akadálymentesítési panaszokért felelős egységhez:
Kormányhivatalok / Kormányablakok
Tel: 1818
mo.hu/közigazgatás, jog/fogyasztóvédelem