Akadálymentesség az Oberbankban

Más, mert:
mi mindent megteszünk azért, hogy legyőzzük az akadályokat.

Megfelelőségi nyilatkozat

Akadálymentességre törekszünk, és MINDEN ügyfelünknek a lehető legnagyobb mértékben szeretnénk segíteni.


Ez érvényes

  • az ügyfélpárbeszédekre,
  • online jelenlétünkre és
  • mobilalkalmazásainkra.

 

Akadálymentes ajánlatunk az Ön számára (2025. júniusától)

Itt áttekintést talál a nagyobb mértékű akadálymentesítésre irányuló intézkedéseinkről:

 

Tanácsadási ajánlatunk

Tanácsadást kínálunk

  • Oberbank fiókjainkban, valamint
  • online a Microsoft Teams segítségével. Élő feliratozás is használható.

 

A lakossági területen arra képezzük munkatársainkat, hogy a lehető legjobb támogatást tudják nyújtani fogyatékkal élő ügyfeleinknek.

Ha bármilyen kérdése van az Oberbank akadálymentesítésével kapcsolatban, kérjük, forduljon hozzánk a bp@oberbank.hu e-mail címen.

 

Információk termékeinkről és szolgáltatásainkról

Itt egyszerűen összefoglalva talál információkat termékeinkről és szolgáltatásainkról:

Fizetési számlák

Betéti kártyák
Lakossági hitelek

Takarékszámlák

E-kereskedelmi szolgáltatások

 

Weboldalunk

Az Oberbank gondoskodik arról, hogy online jelenléte megfeleljen az osztrák akadálymentesítési törvény (BaFG) szabályainak és a weboldalak és mobilalkalmazások akadálymentes elérésére vonatkozó szabványoknak.

 

A követelményeknek való megfelelés állapota:

Weboldalunk számos helyen megfelel a WCAG 2.1 követelményeinek AA megfelelőségi szinten. Az alábbi pontok az akadálymentesítés négy alapelvének egyes szempontjait jelentik. Az akadálymentes használat lehetővé tétele érdekében már fontos intézkedéseket hajtottunk végre:

 

Érzékelhetőség

  • Ami már jól működik: weboldalunkon főként nagy kontrasztú színeket használunk, és alkalmazkodunk a különböző képernyőméretekhez. A vizuális tartalmak többnyire alternatív szövegekkel vannak ellátva.
  • Mi az, ami még javításra vár: néhány tartalom, pl. grafikus szimbólumok és táblázatok, nem egyértelműen felismerhető a képernyőolvasót használók számára.

 

Használhatóság

  • Ami már jól működik: a navigációs elemek és az oldal fő funkciói már most is kezelhetők a billentyűzet segítségével. Az interaktív elemek általában megbízhatóan reagálnak a felhasználói bevitelre.
  • Mit lehetne javítani: a billentyűzet használatával történő navigáció bizonyos területeken, például az ikonok és űrlapok esetében korlátozott. Hiányoznak az ún. skip linkek is.

 

Érthetőség

  • Ami már most is jól működik: a weboldal nyelvezete többnyire világos és tényszerű. A nyelvhasználat egységes. A látogatók könnyen eligazodnak, még előzetes ismeretek nélkül is.
  • Mit lehetne javítani: nyomtatványaink egyes részei nem megfelelően vannak felcímkézve, vagy helytelenül jelennek meg a képernyőolvasó felületen.

 

Robusztusság

  • Ami már most is jól működik: a weboldal modern technológián alapul, és technikailag rendszeresen frissül. A HTML-kód nagyrészt érvényes, ami a jövőbeni akadálymentes fejlesztés alapját képezi.
  • Mit lehet még javítani: az ARIA-szerepek helyenként hiányoznak, vagy problémák vannak a képernyőolvasókkal, különösen az űrlapoknál.

 

Nem akadálymentesen hozzáférhető tartalmak

Dolgozunk azon, hogy honlapunkat akadálymentessé tegyük. A legutóbbi felülvizsgálat során találtunk néhány olyan területet, amin még javíthatunk:

  • Szerkezet és tájolás: egyes oldalakon a tartalom szerkezete nem mindig egyértelműen felismerhető a képernyőolvasók használói számára. Például egyes címsorok nincsenek logikusan elrendezve, és bizonyos elemek többször vagy helytelenül vannak felcímkézve.
  • Formanyomtatványok: egyes nyomtatványok mezői nem megfelelően vannak felcímkézve, vagy nincs megfeleltetés a beviteli mező és a leírás között. Ez megnehezítheti a nyomtatványok egér nélküli vagy segédprogramokkal történő használatát.
  • Billentyűzetkezelés: egyes elemek, például a hitelkalkulátor vagy a keresési funkció ikonjai jelenleg nem használhatók billentyűzetről. Ezenkívül nincsenek úgynevezett "skip linkek", amelyekkel közvetlenül elérhetők a fontos tartalmak.
  • Képernyőolvasó kompatibilitás: bizonyos területeken a képernyőolvasók számára az információk nem mindig egyértelműek, vagy kétszer olvashatók fel. Ez félreértésekhez vezethet.
  • Mobilhasználat: a jelenleg korlátozott nagyítási funkció és a rögzített navigációs sáv akadályozhatja a mobileszközökön való működést. Különösen a fogyatékkal élő felhasználók számára.

 

Nagyon komolyan vesszük ezeket a pontokat, és célzott intézkedéseket teszünk ezen akadályok elhárítására.

 

Jövőbeli lépések és fejlesztések

Dolgozunk azon, hogy weboldalunkat hozzáférhetőbbé tegyük. Ennek érdekében rendszeresen teszteljük, hogy teljesülnek-e az internetes akadálymentességi szabványok.

 

Jelenleg a következő fejlesztéseken dolgozunk:

  • olvashatóság képernyőolvasóval,
  • használhatóság billentyűzettel,
  • az oldalak átméretezése igény szerint,
  • a színek kontrasztja,
  • linkek és képek leírása, valamint az alt-szövegek bővítése.

 

Az akadálymentességi nyilatkozat elkészítése

Ez a nyilatkozat 2025. június 17-én került frissítésre. A nyilatkozat alapja egy belső ellenőrzés útján végzett önértékelés, amelyhez akadálymentességet vizsgáló teszteszközöket alkalmaztunk, valamint egy külső szakértők által végzett felülvizsgálat.

 

Hogyan lehetünk még inkább akadálymentesek?

Jelenleg azon dolgozunk, hogy a weboldalunkon, az ügyfélportálon és az alkalmazásban található PDF-eket hozzáférhetővé tegyük. A PDF-eket képernyőolvasó programmal olvashatóvá kell tenni. Dolgozunk az online alkalmazásainkon is. Ügyfélportálunkat és alkalmazásunkat is úgy alakítjuk át, hogy megfeleljen a hozzáférhetőségi követelményeknek (WCAG-irányelvek 2.2, AA szabvány).


Az Ön visszajelzései fontosak számunkra!

Dolgozunk azon, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat akadálymentessé tegyük.
Ha javulást észlel és/vagy akadályokkal találkozik, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba a bp@oberbank.hu e-mail címen. Kérjük, a lehető legpontosabban írja le a javításra vonatkozó javaslatot, és adja meg a vonatkozó weboldalra és/vagy dokumentumra mutató linket. Tájékoztatni fogjuk Önt a fejlesztésekről, és várjuk visszajelzéseit.

 

Ha két hónapon belül nem kap kielégítő választ a megkeresésére, akkor forduljon az akadálymentesítési panaszokért felelős egységhez:

Kormányhivatalok / Kormányablakok

Tel: 1818

mo.hu/közigazgatás, jog/fogyasztóvédelem