Oberbank - stratégia, célok, kultúra
Az Oberbank nyolc stratégiai célja:
Ezen értékeket alapul véve az Oberbank nyolc stratégiai célt fogalmazott meg, melyek az évek óta átlag fölötti sikeres tevékenységének alapját képezik:
- Legfontosabb cél: önállóság és függetlenség megőrzése
Kizárólag fenti célkitűzés által biztosított, hogy az Oberbank kiegyensúlyozottan tudja képviselni működésével ügyfelei, munkavállalói és részvényesei érdekeit. Valamennyi további stratégiai cél ennek a célnak van alárendelve.
- Kiemelkedő tanácsadói minőség vállalati és lakossági területen
Az Oberbank a vállalati – elsősorban ipari területen tevékenykedő illetve KKV – ügyfeleket, valamint lakossági ügyfeleit egyenrangú partnerként definiálja.
- Folyamatos terjeszkedés
Az Oberbank fiókok alapításán keresztül organikusan növekszik. Ezáltal más bankokkal eltérően mérlegében nem kerülnek aktiválásra korábbi megvásárolt cégértékek és így nincs meg az esetleges értékvesztés kockázata. Az expanzió célja a meglévő ügyfelek igényeihez való igazodás, valamint helyi új ügyfelek megnyerésével az ígéretes régiók növekedésében való részvétel.
- Kockázatkezelésre való fókuszálás
Az Oberbank csak olyan kockázatot vállal, amit saját hatáskörben tud kezelni. A vállalkozás kockázatát alacsony szinten kell stabilizálni, a Risk-Earning-Ratio hosszú távon 25 % alatt kell, hogy maradjon, az átértékelési aránynak 0,7 % alattinak kell lennie.
- Likviditás biztosítása magas arányú betétállománynak köszönhetően
Az Oberbank kezdettől fogva arra törekszik, hogy hitelállományát betétállománnyal illetve egyéb hosszú távú refinanszírozási eszközökkel refinanszírozza. Ezen felül magas likviditási tartalék áll rendelkezésre refinanszírozható értékpapírok ill. hitelkövetelések formájában. Emellett finanszírozási kapcsolatok állnak rendelkezésre bankok és intézményi befektetők széles hálózatán keresztül.
- Nincsen ügyfélügyletektől függetlenített saját számlás kereskedés
Az Oberbank nem folytat olyan, említésre méltó saját számlás kereskedést, mely az ügyfélügyletektől elkülönül. A Global Financial Markets (globális pénzpiacok) osztály jellemzően kamat és árfolyamkockázat-menedzsment (ügyfelei részére), valamint aktív-passzív menedzsment és banki likviditásmenedzsment szolgáltatásokat nyújt.
- Hosszú távú személyzeti továbbképzés
Az Oberbank szisztematikus és szükségletekhez igazodó továbbképzési programja által konzekvensen fejleszti munkatársai szakmai és szociális kompetenciáját. Az MbO menedzsmentrendszer és az írásban rögzített teljesítmény standardok segítik az orientációt és folyamatos visszajelzést biztosítanak.
- Versenyképesség biztosítása egyszerűsített folyamatok segítségével
Valamennyi banki folyamat hatékony megszervezése, egyszerűsített vállalati struktúrák, folyamatos racionalizálási projektek és az erőforrások áthelyezése a háttérosztályoktól az értékesítéshez eredményezik a nyereségesség javítását és a folyamatosan jó jövedelmezőségi mutatókat.
Vállalati alapelvek
Szolgáltatásainkkal támogatjuk az embereket és a vállalatokat céljaik megvalósításában – generációkon keresztül.
Függetlenség
Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy függetlenek maradjunk. Mivel csak így van lehetőség az önálló döntéshozatalra. Ezt garantálja a stabil részvényesi struktúra, nyereségességünk és a 3 Banken csoporton belüli partnerség.
Regionalitás
Osztrák regionális bank vagyunk Európa szívében linzi székhellyel és ausztriai, magyarországi, németországi, csehországi és szlovák fiókokkal.
Fenntarthatóság
Saját erőből növekszünk és nem vállalunk felesleges kockázatot, mely a függetlenségünket veszélyeztethetné.
Felelősségtudat
Társadalmi felelősséget vállalunk – munkaadóként, regionális vállalkozások üzleti partnereként és szociális törekvések, a kultúra és sport támogatójaként.
Kompetencia
Támogatjuk és tanáccsal látjuk el ügyfeleinket minden pénzügyi témakörben – főleg azokban a helyzetekben, melyek intenzív támogatást és szakmai tanácsadást követelnek meg
Elhivatottság
Hozzáértés, megbízhatóság és a szoros személyes kapcsolat biztosítja ügyfeleink bizalmát. Száz százalék felett teljesítünk – elkötelezetten és kitartóan.
Értékeink
Kapcsolat
- Nyitott
Legyen szó kérdésekről, dicséretről vagy akár kritikáról – könnyen elérhetők vagyunk és szívesen fordítunk időt a véleménycserére. Figyelmesen hallgatunk és nyíltan, őszintén válaszolunk.
- Közeli
Előnyben részesítjük a személyes kapcsolattartást: Azonos szinten beszélünk és cselekszünk, mindezt az emberek igényei mentén.
- Átlátható
Döntéseink érthetőek, magatartásunk kiszámítható: Ezzel elősegítjük a megértést és erősítjük a kölcsönös bizalmat.
- Fair
Nemi hovatartozás és az életkor alapján nem teszünk különbséget. A teljesítményt és a kompetenciát helyezzük előtérbe, nőknek, férfiaknak, fiatalnak és idősnek ugyanazt az esélyt biztosítjuk.
Siker
- Körültekintő
Mindig az összeredményt tartjuk szem előtt: Az ügyfelek és a vállalatok céljait a részlegek és személyes céljaink elé helyezzük.
- Céltudatos
Legyen szó saját vagy vállalati döntésről: a lapos vállalati struktúrának köszönhetően a döntések rövid úton születnek és vállaljuk értük a felelősséget.
- Megvalósítás központú
(Szinte) soha nem mondjuk, hogy „nem lehet“: Keressük a megoldásokat, kezdeményezünk és felelősségteljesen használjuk ki a rendelkezésre álló mozgásteret.
Perspektíva
- Esélyt teremtő
Megteremtjük annak lehetőségét, hogy az emberek és vállalatok kiteljesíthessék a bennük rejlő potenciált – saját és a mi képességeinknek és célkitűzéseinknek megfelelően.
- Kompetens
Bízunk munkatársaink képességeiben. Ebből következően elvárjuk és egyben támogatjuk szakmai és személyes fejlődésüket.
- Kíváncsi
A kíváncsiság hajt minket. Nyitva tartjuk a szemünk és fülünk, a dolgok mögé tekintünk és nyitottak vagyunk az újdonságokra.